|
9673
|
Po prawie 3-letniej przerwie firma Michalczewski wraca do obsługi linii WTP (ZTM). Zwyciężyła ona w przetargu na 25 brygad obsługiwanych taborem 12-metrowym i swoje usługi będzie świadczyć do końca 2026 roku.. Na początek otrzymał do obsługi 118, 152, 178 i N14.
Do obsługi zakupiono 29 sztuk autobusów Scania CityWide 12 napędzanych gazem CNG. W stosunku do poprzedniego modelu OmniCity, który był eksploatowany przez PKS Grodzisk Mazowiecki w ilości ponad 100 sztuk, nowe Scanie się mocno różnią.
Oprócz wspomnianego zasilania paliwem CNG, autobusy wyróżnia nowy wygląd ściany przedniej. W środku też nastąpiły duże zmiany. Zobaczymy nową kabinę kierowcy, która jest w pełni wygrodzona od przestrzeni pasażerskiej. W przestrzeni pasażerskiej nie zobaczymy za to słynnego "dywanu" na podsufitce. Po lewej stronie zwiększono ilość okien otwieranych. Z tyłu znikła "loża" z trzema siedzeniami koło silnika, które można było "zdobyć" po pokonaniu dwóch schodków. Tylna ściana pozbawiona jest okna (jak w Solbusach 10xx i 12xx w MZA). Nowością jest zastosowanie drugich i trzecich drzwi otwieranych na zewnątrz. Wewnątrz zamontowano przycisk do otwierania drzwi na samych drzwiach, zamiast po obu stronach na rurkach koło drzwi.
Autobus jest bardzo dobrze wykończony, co wielu zasmuci nie skrzypi. Jednak mimo zmiany napędu, pozostał charakterystyczny dźwięk pracy silnika.
Z tego miejsca chciałem pozdrowić prowadzących pojazdy Michalczewskiego, którzy na widok fotografa, mrugali światłami, albo po prostu machali w ramach pozdrowień.
|
|
Symetria jak w gniocie.